неділю, 22 лютого 2015 р.

Міський бюджет в умовах децентралізації

Верховна рада 28 грудня 2014 року прийняла новий Державний бюджет. Усі роки левову частку міського бюджету складав податок із зарплати фізичних осіб. На велике здивування усіх представників органів місцевого самоврядування, цей податок вилучено у райбюджет і тепер він не надходитиме до бюджету міста. А наповнювати бюджет запропоновано за рахунок нових податків. До цього вважалося, що місцеве самоврядування «стоїть на колінах», втім, після прийняття таких податків воно падає у прірву. Комусь у верхах дуже хочеться зіштовхнути лобами представників місцевого самоврядування з територіальною громадою.
30 січня відбулася сесія Немирівської міської ради, на якій було прийнято головний фінансовий документ 2015 року.
До цього часу Україна жила за бюджетними правилами, встановленими ще радянською владою: більшість коштів, отриманих на місцях, перераховували у державний бюджет, а звідти їх найчастіше доводилося «вибивати» і повертати у вигляді субвенцій. Обіцяли, що бюджетна децентралізація передбачатиме наступний стан справ: більшість коштів осідатиме на місцях, і територіальна громада розпоряджатиметься ними для своїх потреб. А насправді запропоновані податки наповнити бюджет Немирова не спроможні, вони лише викликають невдоволення громадян. Складаючи бюджет, міськрада спрогнозувала, що не зможе фінансувати елементарний ремонт в дитячих садочках, як це робили досі. Крім того, такі статті видатків ще й заборонені законом і саме цю ситуацію деякі депутати, які з першого дня в опозиції до мене, зараз усіляко намагаються використати її, щоб дискредитувати роботу міськради.
Але, відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» та змін до Бюджетного Кодексу України, фінансування дитячих садків передано на районний бюджет. Тобто, з районного бюджету будуть перераховуватися міжбюджетні трансферти у вигляді субвенцій міській раді, а міськрада дану суму субвенцій буде перераховувати на рахунок дитячих садків, по-іншому можна сказати, що дана субвенція лише транзитом проходить через доходи та видатки міського бюджету.
Прикро, що у цьому році ми не можемо проплатити кошти для перевезення школярів, як це було протягом шести останніх років. Ми планували здійснювати перевезення дітей та новий Бюджетний Кодекс і Закон України про освіту передбачають лише підвезення учнів сільських шкіл. Але міська рада не може стояти осторонь цього болючого питання, тому ми звернулися за допомогою до керівників компанії «Nemiroff», щоб вони допомогли з перевезенням дітей і отримали позитивну відповідь.  
Тепер міський бюджет будуть наповнювати нові види податків. Чи будуть ці зміни рівноцінними, покаже час.
За попередніми підрахунками, нового бюджету вистачить в основному на підтримку життєдіяльності міста і його благоустрою.

Олександр Качур  

Нові види податку, які мають наповнювати бюджет міста у 2015 році   

1. Акцизний збір у розмірі 5% від обсягу реалізації підакцизних товарів на нафтопродукти, скраплений газ, тютюнові вироби, спирт етиловий, алкогольні напої та пиво.
2. Транспортний податок для юридичних та фізичних осіб, які мають зареєстровані в місті легкові автомобілі до 5 років з об’ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування. 
3. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової і нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Базою оподаткування є загальна площа житлової або нежитлової нерухомості. На 2015 рік житлова нерухомість оподатковується на підставі рішення, прийнятого у 2014 році, відповідно до Податкового Кодексу, який діяв на той час. Для об’єктів нежитлової нерухомості депутати міської ради на 27 сесії 6 скликання прийняли рішення та встановили такі ставки: будівлі офісні, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей, гаражі у розмірі 0,1% від мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня (звітного) податкового року, за 1 кв. м бази оподаткування; будівлі, які використовуються для комерційної діяльності (торговельні) - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони і зали для ярмарків, СТО, їдальні, кафе, бази та склади підприємств торгівлі і громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування, готелі, ресторани та бари, табори відпочинку, будинки відпочинку - в розмірі 0,2% від мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня (звітного) податкового року, за 1 кв. м бази оподаткування; господарські присадибні будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, погріба, навіси, котельні - в розмірі 0,01% від мінімальної зарплати (що становить 12 коп.) за 1 кв. м бази оподаткування.
Крім того, затверджені ставки земельного податку на земельні ділянки, які знаходяться у користуванні юридичних осіб, у розмірі 1% від вартості нормативно-грошової оцінки землі. Для фізичних осіб ставки земельного податку залишилися на рівні минулого року. Є ще туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Ставка туристичного збору затверджена у розмірі 0,5% до бази справляння збору, яка є вартістю усього періоду проживання (ночівлі) в готелях та інших закладах готельного типу.   

Ірина Париш, 
заступник міського голови 
з планування бюджету 
та фінансів

Немає коментарів:

Дописати коментар