субота, 5 травня 2012 р.

Хто «платить» - той і замовляє «музику» ?!


   Немирівщина посідає одне з перших місць у Вінницькій області по кількості фермерських господарств. Багато  фермерів мають у користуванні більше 100 га. сільськогосподарських угідь. Така  кількість землі  відтепер за новим законодавством, зобов’язує  фермерів нести витрати на додаткову землевпорядну документацію і  «оглядатись» на штрафні санкції державних органів місцевої виконавчої влади.

   Порядок розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, визначено в постанові Кабінету Міністрів України № 1134 від 02.11.2011. 
   Підвищення культури землеробства передбачає впровадження у виробництво заходів, що становлять науково обґрунтовану його систему. Серед них важливе значення мають сівозміни, які є головною і незамінною її ланкою та посідають особливе місце за різноманітним сприятливим впливом на родючість ґрунту і врожайність сільськогосподарських культур. На основі сівозмін створюють системи удобрення, механічного обробітку ґрунту і захисту посівів від бур’янів, шкідників та збудників хвороб.
   На прикладі американського фермера можна заперечити такі нововведення. Як розуміти американську сівозміну: кукурудза – соя – кукурудза, або: пшениця – кукурудза - соя?
Фермери не заперечують, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва дрібними фермерами повинні використовуватися відповідно до розроблених та затверджених в установленому порядку проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель. Але,  де гарантії, що вітчизняна наука  обґрунтує запропоновані сівозміни з точки зору економічної ефективності ведення дрібного фермерського господарства? 
   Пунктом 1 статті 211 Земельного кодексу України визначено: «Громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення: - відхилення від затверджених в установленому порядку проектів землеустрою; - використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без затверджених у випадках, визначених законом, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь».  Крім того, з 1 січня 2013 року набуде чинності стаття 55 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно вимог частини другої якої за використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (більше 100 га.) без затверджених у випадках, визначених законом, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь передбачено накладення штрафу на громадян від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 
   Якщо правильно розуміти дану норму нового законодавства, голова фермерського господарства з річним  доходом у 200- 500 тис. грн., має заплатити штраф від  300 тис грн. до 500 тис. грн. за виявлені порушення у веденні сівозміни сільськогосподарських культур? Така сума штрафу економічно знищить значну кількість фермерських господарств. Неньку Україну не цікавить монополізація ринків збуту сільськогосподарської продукції, недобросовісна конкуренція та змова постачальників нафтопродуктів, інших матеріальних ресурсів фермерам. Без змін залишаються надвисокі кредитні ставки вітчизняних та іноземних банків.  Держава фактично не несе відповідальності за рівень інфляції, на якій громадяни  разом з фермерами щорічно втрачають 15-25% власних заощаджень!? Але разом з цими обставинами, депутатами прийняте  нове законодавство, яке приведе до знищення дрібних та середніх фермерських господарств. Хто «платить», той і заказує «музику»! Хіба могли 300 міліонерів і з 450 депутатів Верховної Ради України прийняти інше земельне законодавство в інтересах простих селян та фермерів? І що після цього робити? І за кого в жовтні 2012 року голосувати?

Валерій Каричинський,
голова фермерського господарства, ч
лен спілки журналістів України

Немає коментарів:

Дописати коментар